23948sdkhjf

Utekontroll: "Steering is no good"

TUNG FORKLARING: Det store åpne spørsmålet for en litt treg redaksjonsmedarbeider er; hvorfor velge rute forbi en kontrollstasjon med dette?

OK, saken fra Svinesund er som følger, vi siterer kontrollrapport fra gårsdagens innsats:

Litt tape og et nytt dekk

"Rumensk varebil stoppet i kontroll. Varebilen hadde på tur gjennom Sverige kjørt av veien og fått store skader.

Svensk politi anså bilen som ikke kjørbar, så bilen ble fraktet vekk fra ulykkesstedet med bergningsbil.

Den rumenske føreren tok en quick fix med litt tape og et nytt dekk før han valgte å kjøre videre. Han hadde forsatt ingen planer om å reparere kjøretøyet da han ankom kontrollplass.

På spørsmål om hvordan bilen var å kjøre, svarte fører "steering is no good".

Etter en teknisk kontroll ble det konstantert at både for- og bakstilling var skjev, samt at flere av bilens tekniske systemer var ute av drift.

Kjøretøyet ble avskiltet på stedet og berget til merkeverksted, fører ble anmeldt og ble gitt et kraftig forelegg av norsk politi."

Når det er sagt...

Totalt ble 322 kjøretøy kontrollerte ved Svinesund kontrollstasjon og Ørje kontrollstasjon i går. Samtlige ble også kontrollerte for bilbeltebruk - og kun to stykker fikk gebyr for mnagler ved dette. Det er jo ganske bra.

Opphav og kilder: Kontrollrapport fra Statens vegvesen

KLIKK for alle artikler i Trafikk og utekontroll.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.095