23948sdkhjf

Best kundeservice – igjen

For åttende året på rad stakk DHL Express av med Kundeserviceprisen «Best i test» i kategorien «Transport og logistikk».

Helt siden 2007 har SeeYou i samarbeid med Confex arrangert Kundeserviceprisen der man tester de største kundesentrene i Norge. I år ble det konkurrert i hele 23 klasser, og antallet deltakende kundesentre var nærmere 200. Målingen har fokus på:

Mottak og velkomstKundebehandleren – løsningAvslutning og totalinntrykk

God kontakt og oppfølging fra hjemmekontor

For åttende året på rad gikk DHL Express av med seieren i kategorien «Transport & Logistikk».

Les også: Stor driftsomlegging midt under koronakrisen

– Det er med stor ydmykhet, og ikke så lite stolthet, at vi har klart å vinne prisen for åttende gang på rad. Vi jobber hele tiden for å utvikle oss, og ikke tro at forrige års resultater er gode nok i år, sier Nina Bjørlo, Head of Customer Service i DHL Express Norge.

– Tett oppfølging av alle våre fantastiske ansatte, gjennomgang av kvalitet hos hver enkelt, god opplæring – og ikke minst et fantastisk miljø, gjør at vi klarer å holde fokus år etter år. Selv om vi nå ikke sitter samlet grunnet hjemmekontor, klarer vi allikevel å holde god kontakt og oppfølging daglig. Det viser styrken i miljøet og i våre ansatte. Stor takk til våre ansatte som nå jobber i en av de bransjene som er uhyre viktig for alle i disse tider, sier Bjørlo.

2020-rangering «Transport og logistikk» (2019 i parentes)

1. DHL Express, 84 poeng (1)

2. FedEx, 78,9 poeng (7)

3. Helthjem.no, 78,3 poeng (ny)

Les også: Lean med Six Sigma gir større muligheter

4. Posten, 75,1 poeng (ny)

5. Jetpak, 73,9 poeng (5)

6. PostNord, 70,9 poeng (8)

7. Bring, 64,0 poeng (4)

Les også: Viktig steg mot klimanøytrale transporter

Hverken TNT, UPS eller Schenker (henholdsvis nr. 2, 3 og 6 på fjorårets kåring) var med i år.

Gjennomsnittet i kategorien på 75,0 poeng er en betydelig økning i fra i fjor da det var på 65,7 og DHL vant med 74,7 poeng.

Totalvinneren i 2020 ble ice mobil med 92,1 poeng i klassen «Mobil» som dermed ble kåret til Årets kundesenter – «Best i test».

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.094