23948sdkhjf

Kinesisk varebil vil slå fra seg

Prisene på Maxus e-Deliver 3 klare - utfordrer Nissans dominanse.

Den første varebilen på markedet som er konstruert fra bunnen av som et elektrisk kjøretøy, nærmer seg norske veier.

Les også: Stor driftsomlegging midt under koronakrisen

De første med norske skilt vil vi antakelig se rundt sommeren.

Nå er prisene klare på modellen som har fått navnet e-Deliver 3, den ble tidligere omtalt som EV30 som på bildene her.

Importøren RSA har også klart å få oppjustert effekten til 122 hestekrefter slik at tilskuddsordningen for elektriske varebiler vil gi 50.000 i støtte for denne modellen.

Konkurransedyktige priser:

Og prisene, før tilskuddet, ser konkurransedyktige ut. Den billigste versjonen blir kort versjon av e-Deliver 3 (varerom på 4,8 kubikk) med 35 kwh batteri til 279.900 kroner.

Les også: Lean med Six Sigma gir større muligheter

Mer interessant blir nok versjonen med 52,5 kwh-batteri med ca 300 kilometers rekkevidde til 319.000 kroner.

Den dyreste blir e-Deliver i lang versjon (6,3 kubikkmeters varerom) med 52,5 kwh-batteri til 349.900 kroner.

Utfordrer til Nissan

Sammenlignet med Nissan e-NV200 som koster fra 290.000 til 305.000 kroner ser dette ut til å bli en real fight.

Rekkevidde

To batteripakker på 35 og 52,5 kWh blir tilgjengelige.

Les også: Viktig steg mot klimanøytrale transporter

Rekkevidden på de to forskjellige batteripakkene oppgis til 200 - 300 km, foreløpig.

Ladetid

RSA oppgir at e-Delivery 3 oppnår 80 % lading på 45 minutter vedDC/30 kW og 5 timer på AC/6,6 kW.

To lengder

e-Deliver 3 kommer i to forskjellige lengder, med vareromsvolum på 4,8 og 6,3 m3, og opptil 1.000 kg nyttelast.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.094