23948sdkhjf

XXL først i verden med ny AutoStore-port

Ved å ta i bruk AutoStores nye RelayPort-arbeidsstasjon har XXL økt sin effektivitet i betydelig grad.

Den økte håndteringskapasiteten er oppnådd ved at ventetiden mellom kasser er redusert til et minimum.

Les også: Ny innkjøps- og logistikksjef i CBK Distribusjon

Arnold Hjelm Nielsen, Key Account Manager hos Element Logic Norge, mener at den nye RelayPorten derfor er et godt alternativ til den populære karusellporten for AutoStore-brukere som har bruk for enda høyere gjennomløp.

Opptil 650 kasser i timen

XXL var den første AutoStore-brukeren i verden som tok i bruk den nye arbeidsstasjonen.

– Vi er veldig fornøyd med RelayPort. Ved å bruke stasjonen på daglig basis har vi vært i stand til å øke medarbeidernes produktivitet som har resultert i lavere personalkostnader, sier Geir Nielsen, Logistics Director i XXL.

RelayPort består av en ergonomisk arbeidsstasjon med to til seks buffermoduler som kontinuerlig forer operatøren med kasser. Ved bruk av samtlige buffermoduler og Black Line-robotene kan stasjonen håndtere opptil 650 kasser i timen. Element Logic opplyser at også de langt mer utbredte Red Line-robotene er kompatible med den nye arbeidsstasjonen, hvilket gjør den til en tilgjengelig løsning for alle typer AutoStore-installasjoner. Med Red Line kan stasjonen håndtere opptil 450 kasser i timen.

Fordobler hastigheten

– På dager med høye volumer og mange deadlines har RelayPort bevist sin høye kapasitet gjennom å booste vår effektivitet enda mer. På en høyvolum-dag kan hver medarbeider lett fordoble sin hastighet sammenlignet med tilsvarende arbeid på andre porter, forklarer Kai-Remi Berge, Operating Manager i XXL.

Han legger til at opptiden på den nye arbeidsstasjonen har vært tett oppunder 100 prosent i løpet av de månedene den har vært i bruk.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.094