23948sdkhjf

Jollyroom utvider AutoStore til i alt 146.400 kasser

Jollyroom investerer ytterligere til julehandelen, og utvider den helautomatiserte logistikkløsningen AutoStore med hele 56.400 kasser og 10 roboter.

Da Jollyroom første gang tok bruk den helautomatiserte logistikkløsningen AutoStore i 2018 ble virksomhetens ordrekapasitet på ordre av smått og mellomstort gods fordoblet. Til den kommende julehandelen vil nå barne- og babygiganten ta et neste naturlig skritt for å kunne møte kundenes krav om raske og sikre leveranser.

Les også: Ny innkjøps- og logistikksjef i CBK Distribusjon

– Denne økningen vil forbedre bedriftens effektivitet, lønnsomhet og kapasitet, og vise at vi satser ordentlig på framtiden, sier Ole Sauar, adm. direktør og grunnlegger av Jollyroom.

Med den nye satsningen, vil Jollyrooms anlegg i Göteborg være det største i sin bransje og et av de fem største anleggene med AutoStore i Norden, regnet i antall kasser. Man regner totalt sett å lande på 146.400 kasser og 106 roboter i slutten av oktober 2020.

Girer opp til julehandelen

Ettersom julehandelen er Jollyrooms mest hektiske salgsperiode, kommer denne investeringen godt til hende. Cecilia Olsson, logistikksjef på Jollyroom, sier at de beregner å sende ut over 800.000 ordre i denne perioden, for å kunne møte kundenes behov.

– Å være en voksende bedrift innen e-handel, stiller store krav til at vi løpende investerer i logistikkløsningen vår og sikrer at vi fortsatt kan møte kundenes krav om raskere leveranser, til tross for stadig økende volumer. Julehandelen er vår absolutt mest hektiske salgsperiode, og vi forventer oss en betydelig økning også i år, sier Cecilia Olsson.

Les også: DSV etablert og automatisert i Vestby

Leveres av Element Logic

Bak Jollyrooms AutoStore står leverandøren Element Logic som siden begynnelsen av 2004 har jobbet med bedrifter som Boozt, XXL, Bergans og Intersport. Ole Sauar har tidligere erfaring med leverandøren, og er veldig fornøyd med samarbeidet. Thomas Karlsson, adm. direktør for Element Logic, er enig og ser frem til nybyggingen.

– Det er alltid spennende å jobbe med fremgangsrike og raskt voksende kunder, ettersom det stiller store krav til raske leveranser og fleksible løsninger. Dette synes vi at Element Logic, i samarbeid med Jollyroom, har lykkes veldig godt med, så vi ser frem til et nytt samarbeid nå, kommenterer Thomas Karlsson, adm. direktør for Element Logic Sweden.

Installasjonen vil settes i gang i slutten av august, og skal etter planen være ferdig i midten av oktober. Dette innebærer at det automatiserte lageret også vil stå klart til Black Week i november og som er en annen salgstopp for e-handelsgiganten.

Nordiske Fagmedier AS vil fra og med 1. september satse hardere på logistikkområdet og i den forbindelse vil vi sende ut et nyhetsbrev i uken, som kun fokuserer på dette området. Meld deg på her

Jollyroom

Jollyroom Group AB er i dag et ledende selskap innen netthandel med barne- og babyprodukter i Norden. Virksomheten har sitt kontor i Göteborg, hvor man disponerer 70.000 kvm lager- og kontorlokaler. I 2018 omsatte selskapet for nær 1,5 milliarder svenske kroner og har som mål å nå tre milliarder i 2023.

Jollyroom er eid med 51 prosent av Ole Sauar og 49 prosent av Egmont

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.156