23948sdkhjf

Oppgradert Fiat Ducato

Kommer som elektrisk versjon neste år - nå får den mer effektiv diesel og 9-trinns automat.

Selv om Fiat Ducato har briljert på salgslistene i flere europeiske land, har den ikke nådd like langt opp her hjemme.

Les også: Stor driftsomlegging midt under koronakrisen

I år har det blitt varebilregistrert 19 Ducato fra januar til og med mai og gjennom 2018 ble tallet 55 registreringer. Hadde vi tatt med bobiler her ville tallene blitt pyntet på betydelig, i Europa er nemlig Fiat Ducato basen for tre av fire bobiler, ifølge Fiat selv.

Ny automat

Den "nye" Ducato er som dere ser ikke ny i det hele tatt, det er en oppgradering med mere effektive Euro 6-motorer som kalles Multijet 2. De skal være mer utslippsvennlige og gi mer effekt, ifølge Fiat.

Vi er ekstra spent på hvordan den nye 9-trinns konvensjonelle automaten med siste generasjon kovnerter vil gjøre seg på Ducato. I følge Fiat vil den være i stand til å utnytte motorens fulle dreiemoment.

Elektrisk neste år

I tillegg kommer Ducatoen i batterieleketrisk versjon i 2020. Den føyer seg til de alternative drivlinjene med naturgass CNG og biogass-versjoner som Fiat allerede tilbyr.

Andre punkter verdt å merke seg:

Oppraderte og fornyede infotainment og førerassistanse systemer blir tilgjengelig.
Multijet 2-motorene kommer i effektene 120 hk (320 Nm), 140 hk (350 Nm), 160 hk (400 Nm) og 180 hk som 400 Newtonmeter med manuell gearkasse og 450 Newtonmeter med den nye autmaten.
Motorene er utstyrt med ECOpack som benytter Start&Stop, intelligent dynamo, elektronisk kontrollert drivstoffpumpe og "Eco" modus for å sikre lavere TCO.

Tilgjengelige assistentsystemer:

Blind spot assist (BSA),
Rear Cross Path detection (RCP),
Full brake control (FBC),
Lane departure warning system (LDWS),
Traffic sign recognition
High beam recognition
Rain and dusk sensor,
Tyre pressure monitoring system (TPMS),

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.156