23948sdkhjf

Elektrisk reachstacker

I 2021 blir nederlandske Cabooter Group den første brukeren av en elektrisk drevet 45-tonns reachstacker fra Kalmar.

Med kunngjøringen om en avtale med Cabooter Group er Kalmar ytterligere ett steg nærmere sitt mål om å ha en elektrisk versjon av hvert produkt i sin portefølje innen 2021. Selskapet har allerede lansert fullelektriske versjoner av sin tomcontainertruck, sin Ottowa terminaltraktor, lette og mellomtunge gaffeltrucker, shuttle- og straddle carriers, AGV-er og havnekraner. Det elektriske tilbudet er utviklet for å hjelpe kundene med å redusere de totale drivstoffkostnadene og overholde strenge utslipps- og støystandarder uten å gå på kompromiss med ytelsen.

Litium-ion

Siden etableringen i 1995 har Cabooter Group vokst til å bli en global logistikkleverandør og en av de ledende operatørene av logistikk-huber i Europa. Selskapet har fra før fem Kalmar Eco Reachstackers og trekker allerede fordeler av lavere drivstoffkostnader og reduserte utslipp på sine multimodale huber i Venlo i Nederland og i Kaldenkirchen i Tyskland.

Les også: Cargotec og Konecranes går sammen

Den nye Kalmar Electric Reachstacker vil få en løftekapasitet på 45 tonn og ha bli drevet av det Kalmar karakteriserer som avansert litium-ion batteriteknologi.

– Hovedgrunnen for vårt valg av Kalmar Electric Reachstacker er behovet for å redusere støy- og utslippsnivåene som vårt utstyr genererer. Det er spesielt viktig på vår Kaldenkirchen-terminal fordi den ligger i sentrum av byen der det er klart definerte grenser for disse utslippene, sier Hans Cabooter, CEO i Cabooter Group, som legger til at de har som mål å bli bransjeleder innen utslippsreduksjon i samarbeid med Kalmar.

Abonner på din egen utgave av Logistikk & Ledelse

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.188