23948sdkhjf

Ny kommersiell direktør i Driw

Fredrik Kallevig er ansatt som kommersiell direktør i det Ålesund-baserte logtech-selskapet Driw AS.

Rollen er nyopprettet og Kallevig ha det overordnede ansvaret for salg, marked og forretningsutvikling.

Les også: LOGMA: Hvordan blir fremtidens logistikk seende ut?

I følge Driw kommer han inn i en vekst- og skaleringsfase hvor han skal ta Trace-porteføljen ut i både Norge og utlandet, og målet er å skape en norsk suksesshistorie om et teknologiselskap fra Ålesund som blir en stor internasjonal aktør.

Erfaring fra både applikasjons- og ledelsessiden

I løpet av de siste 20 årene har Fredrik Kallevig innehatt ulike roller i skjæringspunktet mellom forretning- og teknologiutvikling i selskaper som IBM, Congnizant og sist i Bearingpoint. Med erfaring fra både applikasjonssiden og ledelsessiden har han en unik innsikt i hvordan han skal lede Driw på den spennende reisen selskapet har foran seg.

Full kontroll på vareflyten på tvers av kanaler

Driw har gjennom nesten 40 år bygget solid kompetanse om logistikkprosesser og forbedringer, og denne erfaringen bygges nå inn i den nye Trace-porteføljen. Trace vil bidra til å få full kontroll på vareflyten på tvers av kanaler, og ikke minst optimalisering ved hjelp av maskinlæring. Fokuset har primært vært innenfor dagligvarebransjen, men nå skal Trace-plattformen skape gevinster og konkurransefordeler også i andre deler av varehandelen.

– Jeg er fascinert av fysiske verdikjeder og opptatt av gode kundeopplevelser, som kunde ser jeg at mange aktører har utfordringer når det gjelder leveringsevne og ikke fullt ut håndterer den nye retailhverdagen hvor kunden handler i flere kanaler. Det ønsker jeg å gjøre noe med, uttaler Kallevig.

Driw opplyser i en pressemelding at timingen for å begynne i selskapet kunne ikke vært bedre, og motivasjonen om å ha en påvirkning på hvordan norsk retail utvikler seg de neste årene er åpenbar for alle som kommer i kontakt med Fredrik Kallevig.

Nordiske Fagmedier AS vil fra og med 1. september satse hardere på logistikkområdet og i den forbindelse vil vi sende ut et nyhetsbrev i uken, som kun fokuserer på dette området. Meld deg på her.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.266