23948sdkhjf

Gratis webinar 14. september: Økt netthandel gir butikken ny rolle

Kombinasjonen netthandel og gode butikkopplevelser er nøkkelen for fremtidige konkurransefortrinn, men altfor få har klart det.

Hvilken rolle vil butikken få fremover?

Under vårens nedstengning så mange norske retailkjeder mulighetsrommet som var i å bruke butikkene som en distribusjonshub for henting og utlevering av varer, og ulike drive-thru løsninger kom kjapt på plass. Dette ga mening fra et praktisk perspektiv ved at man selger fra en varebeholdning som allerede er i butikken, samtidig som man unngår at butikkansatte må ut i permisjon.

Det som er interessant er at fra et logistikkperspektiv gir det også mening. Mange retailaktører har etablert store sentrallagre som er laget for å sende paller og esker til butikkene på gitte dager, men å sende enkeltvarer til forbrukere har vist seg å være både ineffektivt og dyrt.

Konkurransefortrinn

For netthandel er faktorer som hurtige leveringer, stort vareutvalg, lave priser, synlige varebeholdninger og friksjonsfrie returer viktig, mens for gode kundeopplevelser er fagkompetanse, tillit, anbefalinger, yrkesstolthet, karisma og sosial kontakt noe man får i samhandling med en butikkansatt.

Frokostmøte & Webinar: Økt netthandel gir butikken ny rolle

Tirsdag 14. september fra kl. 08:30 til 10:30 arrangerer Blue Ridge, Agrippa Solutions og Driw arrangerer frokostmøte & webinar for å rette fokus på hvordan man kan sy sammen disse to kundereisene til én felles som skaper synergier for hverandre. Foruten innlegg fra arrangørene kommer også Vinmonopolet for å dele av deres innsikt og erfaringer rundt dette spennende temaet. I tillegg til å ha en fenomenal netthandelsvekst det siste året vant selskapet Norsk Kundebarometers Kundetilfredshetspris i 2020.

Det fysiske frokostmøtet avholdes på Rebel i Oslo sentrum. Der vil det kun være plass til 30 deltakere og arrangørene vil prioritere retailere. Webinaret er åpnet for alle. Foto: Rebel

Arrangørene hevder at arrangementet er skreddersydd for norske retailere som ønsker å få mer innsikt i hvordan de kan bruke butikknettverket for å legge til rette for fortsatt vekst i netthandelen, og for å skape unike konkurransefortrinn i kampen mot utenlandske aktører uten butikker.

Det vil bli avholdt både som et webinar som er åpnet for alle og som et fysisk frokostmøte med et begrenset antall plasser på Rebel, det nye tech-huset midt i Oslo sentrum. Deltakelse på begge er gratis.

Program og påmelding

Opphav og kilder: Driw

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.062