23948sdkhjf

Disse skal kåre landets beste nettbutikker

For 16. år på rad kårer Posten og Bring Norges beste nettbutikker. Nå er 2021-finalistene klare.

Get Inspired, Fjellsport og Linda Johansen er finalister til å bli «Årets nettbutikk» over 50 millioner, mens Sapatos og Apotera kjemper mot Zizzi om å bli «Årets Nettbutikk» under 50 millioner.

I år kåres «Årets nettbutikk» i to klasser: Nettbutikker med omsetning over og under 50 millioner. Denne gang valgte juryen å «stress-teste» de beste nettbutikkene ved å prøvekjøpe, kontakte kundeservice og returnere varer under Black Friday og julehandelen. Nettbutikker som forstår målgruppen sin har utmerket seg. De gir en enkel og god opplevelse gjennom hele kjøpsreisen til varen er returnert, opplyser Posten i en pressemelding.

Get Inspired, Fjellsport og Linda Johansen er finalister til å bli «Årets nettbutikk» over 50 millioner, mens Sapatos og Apotera kjemper mot Zizzi om å bli «Årets Nettbutikk» under 50 millioner.

Kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring

Prisene kåres av en uavhengig jury, bestående av kvinner og menn med kompetanse fra ulike deler av netthandelssfæren.

– Juryen har vurdert butikkene etter fire hovedkriterier: Kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. I tillegg må en rekke grunnkrav være oppfylt, sier Kristin Dahl Hoffmann, juryleder og til daglig direktør Marketing E-handel og Logistikk i Posten Norge. Hun legger til at ca. 1.200 nettbutikker har vært med i prosessen. Juryen har hatt en grundig gjennomgang av ca. 200 nettbutikker, og har prøvekjøpt og returnert hos 18 nettbutikker.

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en finalerunde med juryen, for å overbevise om at akkurat de er verdige vinnere.

– Vi gleder oss til å bli enda bedre kjent med finalistene. Norske nettbutikker bør se til finalistene for inspirasjon og lærdom. De er alle foregangsaktører i sine bransjer. I tillegg til å oppfylle juryens grunnkrav som for eksempel gode produktbeskrivelser og bilder, søkeordsoptimalisering og enkel navigering, har de en forståelse for kundebehov og en lidenskap som skinner gjennom, sier Dahl Hoffmann.

Kåring og webinar 10. februar

Kåring av årets nettbutikk vil skje 10. februar. På grunn av korona blir det planlagte fysiske arrangementet erstattet av et webinar med mulighet for faglig påfyll og ikke minst kåringen av årets nettbutikk.

Webinaret er åpent for alle og vi håper mange vil være med å feire vinnerne digitalt, sier Dahl Hoffmann.

Dette er juryen

Årets jury består av norske netthandelsprofiler:

  • Kristin Dahl Hoffmann, Direktør Marketing E-handel og Logistikk, Posten Norge
  • Ingvild Moen, Digital Advisor Social Media, Resonate AS
  • Torkel Johannessen, CEO, Convert Group AS
  • Vikki Nathalie Walle-Hansen, Manager, Bekk
  • Monica Solberg, Manager CRO, Finn
  • Roy-André Tollefsen, Entreprenør og CEO, Enjoy.ly
  • Arnulf Refsnes, CEO og co-founder, Naardic.no
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078